miércoles, 6 de noviembre de 2013

AVALIACIÓN DE LINGUA

1º- FORMA ORACIÓNS

*OREGATEODASRIANXEIRASABOUXAAOSVECIÑOS.

*EUNONESPERABATRABALLARENPLENASFESTAS.

*DIRIXINMEAPÉEANDANDOÁSCALDAS.

*CHEGUEIÁCOMISARÍACOALINGUAFÓRA.

*VOSTEDEÉOHOMEINDICADOPARAESTAANGUEIRA.

*CRIOUSENOCAMPOECOÑECEAFORMADESERDOSPAISANOS.


2º FORMA ORACIÓNS

* VINTECINCO  EN  B QUINTO SOMOS NENOS NENAS E.

*TITORA NOSA A MAITE CHÁMASE PERO VEU HOXE NON AÍNDA.

*ORDENADOR PÁXINA CANDO NON TRABALLAMOS NO ESTAR DEBEMOS NOUTRA.

* UN CADA TEMOS CLASE  ORDENADOR  TRABALLOS UN PARA FACER NA.

* É  ACENTO  CON  VERBO  É  DO CONXUNCIÓN SER E ACENTO  SEN É   .



3º- SINALA O XÉNERO E O NÚMERO DESTES GRUPOS NOMINAIS

* VARIAS MESAS VERDES

*MOITOS DEBERES DIFÍCILES

*UN NENO EDUCADO

*ESE BOCADILLO SABOROSO

* A CANTIGA MEDIEVAL


4º- ANALIZA ESTOS GRUPOS NOMINAIS

*VARIOS EXERCICIOS

*ESTA LIBRETA

*MÚSICA DIVERTIDA

*NENO FELIZ

*UNHA FESTA ANIMADA


5º-OBSERVA ESTE EXEMPLO E  CONTINÚA:

MALETA: SUSTANTIVO, COMÚN, CONCRETO, INDIVIDUAL,FEMININO,SINGULAR.

VENTANA:

LÁPIZ:

TORNILLOS:

SOFÁ:

6º- COLOCA TILDES ONDE SE PRECISE:

MELON, MACARRON, CORAZON, MELOCOTON, SALON, PANTALON,SILLON,TELON.

MARIA, SANDIA, MELODIA, SINFONIA, LUCIA, PRADERIA, GANDARIA, MINERIA.

CARTEL, PASTEL, MANTEL, COCTEL, MANUEL, CESPED, PARED,

FERNANDEZ, PEREZ, RODRIGUEZ, PELAEZ, MENDEZ, GONZALEZ, ALVAREZ,  GOMEZ.

7º- ORDENA ESTES PARÁGRAFOS PARA QUE FORMEN UN TEXTO


       DESEMBOCA NO OCÉANO ATLÁNTICO FACENDO FRONTEIRA CON PORTUGAL ENTRE AS CIDADES DE A GUARDA E CAMINHA,  DESPOIS DE PASAR POR TUI.

       O RÍO MIÑO NACE NA SERRA DE MEIRA NO NORTE DA PRIVINCIA DE LUGO. ATRAVESA A MESETA DE LUGO PARA CHEGAR A PROVINCIA DE OURENSE, FACENDO ANTES O EMBALSE DE BELESAR. NA PROVINCIA DE OURENSE TAMÉN FAI OS ENCONROS DE VELLE E CASTRELO DE MIÑO.

       RECIBE O SIL, QUE É O PRINCIPAL AFLUENTE, POLA ESQUERDA NO POBO DOS PEARES. NO SIL DESEMBOCAN O LOR E O BIBEI. OUTROS AFLUENTES DO MIÑO SON O AVIA E O ARNOIA, OS DOUS RÍOS OURENSÁNS. O SIL FAI FRONTEIRA ENTRE AS PROVINCIAS DE LUGO E OURENSE.

       NO SEU PERCORRIDO PASA POR AS CAPITALES DE LUGO E OURENSE, CERCA DE RIBADAVIA, TUI E A GUARDA.


8º- SE ERES CAPAZ DE SABER DO QUE FALO É QUE APRENDICHES ALGO EN COÑECEMENTO DO MEDIO.

* PICO MÁIS ALTO DE GALICIA.

* RÍO QUE FAI FRONTEIRA ENTRE AS PROVINCIAS DE PONTEVEDRA E A CORUÑA.

* RÍO QUE DESEMBOCA NA RÍA DE VIVEIRO.

* CHAIRA OURENSÁ POLA QUE CIRCULA O RÍO ARNOIA.

* CATRO RÍOS EUROPEOS QUE DESEMBOCAN NO MAR NEGRO.

*EXTENSIÓN DE EUROPA EN QUILÓMETROS CUADRADOS.

*DENSIDADE MEDIA DA POBOACIÓN EN GALICIA.

* TRES AEROPORTOS GALEGOS.

* DÚAS CIDADES GALEGAS QUE SE COMUNICAN POR TERRA, MAR E AIRE.



9º- FAI UN PEQUENO TEXTO EXPLICANDO AS SERRAS CENTRAIS GALEGAS.


10º- ESCRIBE CATRO PARÁGRAFOS EXPLICANDO EN CADA UN ALGO DE CADA PROVINCIA GALEGA.



   




CONCURSO DE POESÍA

         XA FALAMOS DO FESTIVAL DE NADAL. SE A IDEA VAI PARA ADIANTE FAREMOS COMO DIXEMOS. TODO SERÁ RÁPIDO E BEN FEITO POLO QUE DEBEMOS EMPEZAR XA A TRABALLAR PARA QUE NON SE XUNTE TODO CARA AO FINAL, CANDO ANDAMOS ASUSTADOS POLAS NOTAS DA AVALIACIÓN DE NADAL.

      IMOS IR PENSANDO NAS ESTROFAS PARA ACOMPAÑAR AS IMAXES DA HISTORIA DO NACEMENTO DO NENO XESÚS. E SE VOS OCORREN IDEAS ESTUPENDAS E RECITADES BEN AS ESTROFAS TAMÉN SE PODE TER EN CONTA DE CARA ÁS NOTAS.

     A ESTRUTURA DO POEMA SERÁ ASÍ:

1º- A VIRXE E O ANXO ESTÁN FALANDO NA CASA DE MARÍA.

2º- MARÍA, XOSÉ E A BURRA VAN DE VIAXE A BELÉN.

3º- A VIAXE É MOI LONGA PORQUE ELES VIVEN EN GALILEA.

4º- OS TRES BUSCAN ONDE PASALA NOITE, PERO NON ENCONTRAN.

5º- CHEGA O NENO XESÚS CANDO ESTÁN NO PESEBRE.

6º- A FAMILIA ESTÁ FELIZ E ACOLLEN ÁS VISITAS HUMILDES.

7º- TAMÉN VEN XENTE IMPORTANTE TRAENDO REGALOS VALIOSOS.

8º- TODOS MIRAN PARA O NENO PORQUE É BONITO E CALADIÑO.

9º- DENDE OS ANIMAIS ATA OS REIS TODOS LLE QUEDAN BEN A O PORTAL DE BELÉN.


SERÁN ENTÓN, POLO MENOS, NOVE ESTROFAS DE CATRO VERSOS DE OITO SÍLABAS.


POR EXEMPLO:

ESTABA UNHA NENA GUAPA
TAN TRANQUILA NA SÚA CASA
E APARECE, DE REPENTE,
O SEU ANXIÑO DA GARDA.

ELA PON MOITA ATENCIÓN
POIS É COUSA DE IMPORTANCIA
QUE ELA DIGA SÍ OU NON
Á PREGUNTA QUE LLE FAGAN.

ACONTECEU NAQUEL TEMPO
UN MANDATO RELEVANTE:
TODOS TIÑAN QUE MARCHAR
A BELÉN PARA CENSARSE.

XA MARCHAN TODOS CONTENTOS
MARÍA, XOSÉ E A BURRA
POR CAMIÑOS, POR CARREIROS,
BAIXANDO E SUBINDO ALTURAS.

LONGA SE FAI A VIAXE
E NON PERDEN O SORRISO
SABEN QUE TODO SAIRÁ
COMA O ANXIÑO LLE DIXO.

-CHEGAMOS DA GALILEA
QUE ESTÁ NO NORTE DA PATRIA
SE TEÑEN SITIO QUEREMOS
DESCANSAR SEN MÁIS TARDANZA.

-POR BELÉN NON QUEDA SITIO
NIN PARA UNHA AGULLA DELGADA,
TEREDES QUE CONFORMARVOS
CUN RECANTIÑO ENTRE AS PALLAS.

ALÍ NACEU O RAPAZ
TODO CHEÍÑO DE GRAZA.
 A VIRXE TENO NO COLO
QUENTIÑO COMA UNHA BRASA.

ALÁ CHEGAN OS PASTORES
A VER O QUE PRECISABAN
E QUEDAN TODOS FELICES:
XOSÉ XA LLE  FIXO A CAMA!

TAMÉN VEÑEN OS TRES REISES
DO CONFÍN DA MAURITANIA
TRAENDO FINOS PRESENTES
QUE OFRECEN CON MOITA GANA.

ALÁ ESTÁN TODOS XUNTIÑOS
MÁIS CONTENTOS CA UNHAS PASCUAS
TODOS CABEN NO RECANTO
E AÍNDA SOBRA PARA UNHA VACA.

VÉMOLOS TODOS MEZCLADOS
REISES, PASTORES E CABRAS
 NENO, MARÍA E XOSÉ
NUNHA FELIZ ALBORADA.



ANÍMATE, INVENTA, MIRA ÁS IMAXES SEN SON E VERÁS COMO OS DEBUXOS SON MOI MOTIVADORES.

LEMBRA O DITO : "DE POETAS Y DE LOCOS, TODOS TENEMOS UN POCO".




IMAXES PARA RECITAR













martes, 5 de noviembre de 2013

SIN PALABRAS

          ESCUCHA ESTE VÍDEO Y PIENSA SI EXISTE COMUNICACIÓN ENTRE LOS INTÉRPRETES Y EL PÚBLICO. ¿ES POSIBLE QUE SE TRANSMITA PENSAMIENTOS Y EMOCIONES DONDE NO HAY PALABRAS ? ¿POR QUÉ SE RÍE EL PÚBLICO? ¿TE HACE GRACIA A TI TAMBIÉN?

         EL COMPOSITOR DE ESTA PIEZA HA CONSEGUIDO COMUNICAR  PORQUE EL PÚBLICO REACCIONA Y APLAUDE CON ENTUSIASMO, TAMBIÉN LANZA CARCAJADAS, ALGUNA VEZ,  E INCLUSO SE SORPRENDE.


           ¿SERÍAS CAPAZ DE EXPRESAR CON PALABRAS LO QUE HAS SENTIDO TÚ? ¿QUÉ MOMENTOS SON MÁS EXPRESIVOS? ¿ QUÉ ADJETIVOS EMPLEARÍAS PARA CADA NIÑO QUE INTERPRETA?

             A VER CUÁNTAS ORACIONES CONSIGUES HACER SOBRE ESTE VÍDEO.

            HAZLO EN UNA PÁGINA DE LA LIBRETA DE LENGUA ESPAÑOLA. EL TÍTULO SERÁ
" CONCIERTO GATUNO" . NUMERA LAS ORACIONES, ESCRÍBELAS CON LÁPIZ, CUIDA LA ORTOGRAFÍA, CUENTA LAS PALABRAS. ACUÉRDATE DE EMPEZAR CON MAYÚSCULA, ACABAR CON PUNTO, Y ACENTUAR LAS PALABRAS CORRECTAMENTE.

             TIENES TODA UNA PÁGINA POR DELANTE.

CORAL INFANTIL


PUEDES VER ESTE OTRO DONDE LAS INTÉRPRETES SON LAS MUJERES DE LA CORAL QUE CANTAN AGUDO Y GRAVE, SOPRANO Y CONTRALTO. PARA ELLAS LA COMPUSO ROSSINI.

ENVIDIAS

AQUÍ  LO  INTERPRETAN UNOS NIÑOS DE UN  INSTITUTO.

PRESUMIENDO

Y AQUÍ UNA PAREJA DE ENAMORADOS

PELEA DE NOVIOS

HAY MUCHAS VERSIONES DE ESTE TEMA.



PANXOLIÑA

     ESTE VIDEO FOI FILMADO NA PRAIA DAS CATEDRAIS. CANTA JUAN PARDO UNHA  PANXOLIÑA. INTENTA ESCRIBIR A LETRA SEPARANDO AS ESTROFAS E O RETROUSO. SE VES QUE SE REPITE UN VERSO VARIAS VECES NON FAI FALLA QUE O REPITAS, PODES POÑER UN SINAL DE MULTIPLICAR E PUNTOS SUSPENSIVOS PARA INDICAR QUE SE REPITE VARIAS VECES.


    ESTO LEVA TEMPO E TES QUE ESCOITALO VARIAS VECES E PARAR A PELÍCULA PARA QUE CHE DE TEMPO A ESCRIBIR. ESCOITA UN VERSO OU DOUS E ESCRÍBEOS, E ASÍ ATA O FINAL.

 
     O TÍTULO É  "PANXOLIÑA" . A LETRA DA CANCIÓN FAINA A LAPIS RESPECTANDO OS VERSOS, AS ESTROFAS E O RETROUSO, QUE É O QUE SE REPITE VARIAS VECES NA CANCIÓN. É UN TRABALLO PARA A LIBRETA DE LINGUA GALEGA.


O NENO

    

lunes, 4 de noviembre de 2013

ORTOGRAFÍA

       LA ORTOGRAFIA ES LA PARTE DE LA GRAMÁTICA QUE ENSEÑA A ESCRIBIR CORRECTAMENTE LAS PALABRAS. PROCEDE ESA PALABRA DE LA UNIÓN DE DOS PALABRAS GRIEGAS QUE SON "ORTO" QUE SIGNIFICA CORRECTO Y "GRAFÍA" QUE SIGNIFICA ESCRITURA.

      A VER SI TE FIJAS EN LA ORTOGRAFÍA DE ESTAS PALABRAS Y LAS ESCRIBES CORRECTAMENTE CUANDO CAMBIAN A SINGULAR:

CORAZONES, PANTALONES, REDES, PECES, PAREDES, CAMALEONES, MELONES, BALCONES, HABITACIONES, RELÁMPAGOS.

      COPIA ESAS PALABRAS EN BOLÍGRAFO AZUL Y AL LADO ESCRIBES CON LÁPIZ LA QUE TE PIDO. DEBAJO DE CADA PAREJA DE PALABRAS HAZ UNA ORACIÓN CON CADA UNA DE ELLAS. LAS ORACIONES DEBEN ESTAR EN PRESENTE DE INDICATIVO Y FORMADAS POR MÁS DE DIEZ PALABRAS Y MENOS DE QUINCE.


    HAZ ESA ACTIVIDAD EN UNA HOJA DE LA LIBRETA DE LENGUA CASTELLANA. PROCURA ESCRIBIR LO MEJOR POSIBLE Y ASÍ  TENER UNA BUENA NOTA PARA AYUDARTE EN LA EVALUACIÓN DE NAVIDAD.

     EL TÍTULO DE LA ACTIVIDAD ES  "ORTOGRAFÍA"





ORACIÓNS PARA ESTUDAR

 PRIMEIRO ORGANIZA E DESPOIS INTENTA ANALIZAR ESTAS ORACIÓNS:


- ENCHAVESCELEBRARONOSSANTOSCOMOTODOSOSANOS.

- ESTAMOSENPLENACAMPAÑADARECOLLIDADASCASTAÑAS.

- ENOUTONOOSDÍASVANSEFACENDOMÁISCURTOSEFRÍOS.

- ESTAMOSFACENDOUNEXERCICIODEMATEMÁTICASMOILONGO.

-ODENOMINADORDUNHAFRACCIÓNNOSDIASPARTESQUEFORMANAUNIDADE.

- ODENOMINADORESCRÍBESEDEBAIXODARAIADEFRACCIÓN.

- ONUMERADORDUNHAFRACCIÓNSINALAASPARTESESCOLLIDAS.

- SEONUMERADOREODENOMINADORSONIGUAISTOMAMOSAUNIDADE.

- CONTARCADRIÑOSDALIBRETAPARECEFÁCIL,PERONONÉ.

-REPASARCOÑECEMENTOEFACERAVALIACIÓNSÉNECESARIOPARAAPROBAR.

- NOREPASOTODOÉMOITOMÁISFÁCILENOSSENTIMOSSEGUROSDASRESPOSTAS.


        DÍGOCHE QUE INTENTES ANALIZALAS, PERO NON CREO QUE POIDAS FACELAS TODAS. SERÍA MOI LONGO. ESCOLLE CINCO PARA ANALIZAR. FALARÉMOLO NA CLASE.


sábado, 2 de noviembre de 2013

DESCRIPCIÓN

          OBSERVA ESTA FOTO. MIRA LOS DISTINTOS ELEMENTOS QUE SE VEN EN ELLA. DESPUÉS INTENTA CONTAR CON PALABRAS LO QUE VES. EL PUENTE, EL RÍO, LA VEGETACIÓN.LUEGO INTENTA HACER UN TEXTO DE MÁS DE UN PÁRRAFO CONTANDO TUS PENSAMIENTOS AL VER ESTA IMAGEN. INTENTA HACER ORACIONES CORTAS.INTENTA SEPARAR LAS IDEAS EN PÁRRAFOS.




ESTA IMAGEN ESTÁ OBTENIDA EN LAS FRAGAS DEL RÍO EUME, EN LA PROVINCIA DE LA CORUÑA. ES UNO DE NUESTROS ESPACIOS NATURALES PROTEGIDOS.