martes, 27 de febrero de 2018

lunes, 26 de febrero de 2018

DÚAS PALABRAS N4-6

Non é para escribir. É para facer oralmente co libro diante. Repasarémolas na clase.

1º- DOUS TIPOS DE SERES.

V-                    I-


2º- DÚAS CLASES DE FOLLAS QUE FORMAN A FLOR.

P-                   S-


3º- DOUS TIPOS DE ZUMES QUE RECORREN A PLANTA.

B-                   E-


4º- DÚAS CLASES DE ANIMAIS.

V-                    I-


5º- DÚAS CLASES DE ANIMAIS VERTEBRADOS.

V-                      O-


6º- DOUS TIPOS DE ANIMAIS.

D-                       S-


7º- DÚAS PROPIEDADES DA MATERIA.

M-                       V-


8º- DOUS TIPOS DE CAMBIOS DA MATERIA.

F-                          Q-


9º- DOU TIPOS DE MESTURAS.

H-                            H-


10º- A ENERXÍA ELECTRICA É UNHA DAS MÁIS UTILIZADAS PORQUE É DOADO FACER ESTAS DÚAS COUSAS CON ELA.

T-                              T-

viernes, 23 de febrero de 2018

INICIATIVA PROPIA

Los  juegos lingüísticos,  para memorizar Sociales y Naturales,  tienen el valor añadido de organizar las palabras según cierto criterio.

El criterio es la condición que deben cumplir las diez palabras que se relacionan con el mensaje que decimos a quien escucha.

La persona que escucha debe encontrar una única respuesta porque si hay varias respuestas llegamos a una confusión.

A un mensaje solo le corresponde una respuesta única.


CRITERIO: TRISÍLABAS


DEZ TRISÍLABAS S1-7

1º- CORPOS CELESTES QUE XIRAN ARREDOR DO SOL.

PLANETAS

2º- CORPOS CELESTES FORMADOS POR XEO E PO.

COMETAS

3º- PLANETA MÁIS PRÓXIMO AO SOL.

MERCURIO

4º- PLANETA MÁIS GRANDE DO SISTEMA SOLAR.

XÚPITER

5º- CHAIRA AFUNDIDA.

DEPRESIÓN.

6º- PLANETA SITUADO ENTRE SATURNO E NEPTUNO.

URANO

7º- NOME DO ANO QUE TEN 366 DÍAS.

BISESTO

8º- CORPOS CELESTES QUE EMITEN LUZ PROPIA.

ESTRELAS

9º- NO ANO HAI CATRO E CADA UNHA DURA TRES MESES.

ESTACIÓNS

10º- LIÑA IMAXINARIA QUE DIVIDE Á TERRA EN DOUS HEMISFERIOS.

ECUADOR






AGORA TI  QUE TE ESTÁS ABURRINDO PORQUE ACABACHES O TRABALLO ESCRITO DOS TEMAS DESTA AVALIACIÓN.



Se queres inventar ti xogos destes para que repasemos xuntos, primeiro debes esescoller un criterio:

NOME PROPIO

Busca no libro dez palabras que cumplan ese criterio.

Inventa unha mensaxe que nos conduza a todos ata esa palabra.

Escríbeo na SUPERLIBRETA, procurando adicarlle unha páxina.



Podes escoller outro criterio ou condición. Por exemplo BISÍLABAS.


DEZ BISÍLABAS N4-6

1ª VIVOS      2ª PLANTAS     3ª RAÍZ        4ª TALO     5ª FOLLAS

6º XESTA       7º CÁLIZ          8ª SERPE       9ª MERLO     10ª PASTO


Serás capaz de inventar as dez mensaxes que nos levan a esas palabras bisílabas empregando a información do libro de Naturais?

Esto é moi difícil ao principio, pero algúns nenos enseguida aprenden a crear mensaxes ben feitas.

* Non tes que escribir nada na libreta a menos que llas queiras preguntar aos compañeiros ou publicalas aquí co teu nome.

jueves, 22 de febrero de 2018

¿QUÉ ESCRIBIMOS?

En la SUPERLIBRETA DE CUADRÍCULA PAUTADA A TRES MILÍMETROS, solo hay que escribir las decenas de mensajes que van de dos en dos páginas del libro. Y os llega a base de bien, porque de lo que se trata en esas libretas es escribir bien y de modo organizado. Ya sé que estáis pensando que no es fácil organizarse en una sola libreta cuando se trabajan dos asignaturas diferentes, y más si son niños de 3º que están más acostumbrados a trabajar en fichas, o en libros desechables.  Para diferenciar el trabajo de Sociales del de Naturales, coloreamos el margen de cada hoja. Toda una cara va para Sociales o Naturales, nunca mezclamos las dos materias en la misma cara. Esto ya lo expliqué en clase.

También se hacen en esa libreta los textos con dibujo relativos a vídeos que hay en el blog.Ya hicimos un par de ellos. Podéis hacer más de alguno que os guste, pero no corre tanta prisa. Los vídeos explican muy bien la vida de los animales; especialmente interesante para mí es el que dura 9 minutos y se ve cómo una crisálida se convierte en mariposa. Cada uno tiene su interés, El de la mantis y la araña, o el de la familia de patos, o el de los gansos que vuelan desde lo alto de un precipicio, o las cabras que trepan por una pared, son muy interesantes, no hay palabras que lo expliquen mejor. Se hacen en una página entera que se reparte entre el título, el texto y una imagen (dibujo, foto, .recorte)

Pero de momento lo que os interesa es acabar el trabajo escrito de esta evaluación, que tenéis en estos links, porque tendré que recoger las libretas y ver que al menos habéis leído el libro buscando las respuestas y escribiéndolas en la libreta, Muchos días hemos puesto la pizarra digital, pero como cada uno tiene su velocidad lectora y escritora, no hay modo de ponernos de acuerdo para ir todos igual. De manera que cada cual puede hacerlo en su casa, Si puede disponer de internet y ver este blog , ahorramos fotocopias. Pero si alguien tiene problemas para conectarse, buscamos una solución, como fotocopiar.


TRABALLO ESCRITO DE SOCIAIS

TRABALLO ESCRITO DE NATURAIS



¡ TODOS LOS DEMÁS NO SE ESCRIBEN !

Lo que interesa en las preguntas directas de los Repasos Acumulativos es dar un vistazo general a todos los temas. Se repasan oralmente con el libro delante, buscando la información y respondiendo. Cuantas más veces leas y repases más memorizas.Cuando creas que te las sabes, puedes participar en clase y demostrar que estudias y si no fallas, llevarás premio.Y el que falle tendrá que volver a intentarlo OTRO DÍA..


Con los juegos de DIEZ ESDRÚJULAS, DIEZ AGUDAS, ETC, tampoco se escribe nada en casa. Lo importante es PRONUNCIAR BIEN LAS PALABRAS, SEPARAR SUS SÍLABAS, ENCONTRAR LA TÓNICA.

En clase os daré fotocopias en donde las escribiréis, pero antes las trabajamos buscando la respuesta, diciéndola en voz alta, escribiéndola en la pizarra, etc, como ya hemos hecho ayer y cuyas notas ya sabéis.

Si alguno se puso a escribir como un desesperado más de la cuenta, es mejor no arrancar nada de la libreta porque al fin y al cabo es un tiempo, un trabajo, que no debemos tirar. Al menos que se vea. Pero que no siga.


miércoles, 21 de febrero de 2018

DEZ AGUDAS CON TIL N1-6

1º- ELAS  SON VITAIS PARA CERTOS SERES E PODEN SER DE RELACIÓN, REPRODUCIÓN OU NUTRICIÓN.

2º- E UN ÓRGANO DO APARATO CIRCULATORIO QUE SE ENCARGA DE BOMBEAR SANGUE POR TODO O CORPO.

3º- SON OS DOUS ÓRGANOS MÁIS IMPORTANTES DO APARATO RESPIRATORIO.

4º- ELAS PODEN SER MÓBILES, FIXAS OU SEMIMÓBILES.

5º- UNHA FORMA DE PRESENTARSE OS MEDICAMENTOS.

6º- ELA É SA SE LEVAMOS UNHA DIETA EQUILIBRADA E COMEMOS A HORAS FIXAS.

7º- NON DEBES PASAR DIANTE DELA MAIS DE HORA E MEDIA CADA DÍA PORQUE ESTRAGAS OS OLLOS E O TEU CORPO NON SE MOVE.

8º- GRAZAS A ESA FUNCIÓN REACCIONAMOS FRONTE AOS CAMBIOS NA CONTORNA.

9º-É A PARTE DA PLANTA QUE SE ATOPA NO INTERIOR DA TERRA.

10º- É UNHA ÁRBORE QUE TEN COPA ALONGADA, FOLLA EN FORMA DE ESCAMA, CON FLORES E SEMENTES PROTEXIDAS.

...................................................................................................................................................................


1º- MEDIANTE ESA FUNCIÓN OS SERES VIVOS SON CAPACES DE PRODUCIR OUTROS SERES VIVOS COAS MESMAS CARACTERÍSTICAS.

2º- MEDIANTE ESA FUNCIÓN OBTEMOS ALIMENTOS E ASIMILAMOS OS NUTRIENTES QUE NOS PERMITEN MEDRAR E SEGUIR CON VIDA.

3º- É UN ANIMAL INVERTEBRADO QUE ESTÁ NA PÁXINA 65, ENTRE UN GRILO E UNHA ARAÑA.

4º- O ESQUÍO CÓMEAS.

5º- O ESQUÍO CÓMEOS.

6º- É UN PROCESO POLO CAL A GALIÑA TRANSMITELLE CALOR AO OVO PARA QUE A CRÍA MADURE E PODA SAÍR AO EXTERIOR.

7º- CAMBIO QUÍMICO QUE EXPERIMENTOU O OVO DA FOTOGRAFÍA DA PÁXINA 87.

8º- CAMBIO QUÍMICO QUE EXPERIMENTA A LEÑA CANDO ARDE E SE CONVERTE EN FUME E CINZAS.

9º- CANDO O XEO SE QUENTA E SE CONVERTE  EN AUGA LÍQUIDA EXPERIMENTA ESE CAMBIO DE ESTADO.

10º- CANDO O VAPOR DE AUGA SE ENFRÍA E SE CONVERTE EN AUGA LÍQUIDA, EXPERIMENTA ESE CAMBIO DE ESTADO.

...................................................................................................................................................................


1º- CAMIÑO QUE SEGUE A AUGA NO SEU CICLO CANDO VIAXA DO MAR ATA O CEO.

2º- É UN MATERIAL NATURAL DE ORIXE VEXETAL.

3º- É UNHA DAS TRES FONTES DE ENERXÍA NON RENOVABLES.

4º- EXEMPLO DE MATERIAL MOI RESISTENTE XUNTO ACEIRO E O COBRE.

5º- PROCESO POLO CAL A AUGA ACUMULADA NAS NUBES CAE Á TERRA EN FORMA DE NEVE OU CHUVIA.

6º- CANDO A AUGA LÍQUIDA SE ENFRÍA MOITO E SE CONVERTE EN XEO DICIMOS QUE EXPERIMENTOU ESE CAMBIO FÍSICO DA MATERIA.

7º- FACÉMOLAS PARA VISITAR PARQUES NATURALES,  ONDE HAI ANIMAIS QUE PODEMOS OBSERVAR DENDE LUGARES ACONDICIONADOS PARA ELO.

8º- NA PÁXINA 65 PODES SABER A CANTIDADE DE ANIMAIS DISTINTOS QUE HAI SOBRE A TERRA.

9º- NELES PODEMOS ENCONTRAR PLANTAS ORNAMENTAIS.

10º- PODES TOMAR DE 4 A 6 DELAS DE ARROZ, PAN, PASTA, CEREAIS,E PATACAS.