viernes, 6 de junio de 2014

REPASAMOS ORTOGRAFÍA

COMPLETA ADECUADAMENTE:

1º- BLANCO:     BLAN?EAR        BLAN?INEGRO       BLAN?URA
   
     VOZ :               VO?ERÍO          VO?ARRÓN          VO?IFERAR
   
     VAGO:         VA?EAR                 VA?ANCIA           VA?ÍSIMO

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

2º- G o J

MU?IR               RECO?ER               FIN?IR          ENCO?ER       CO?ER               DIRI?IR

TATUA?E         MAQUILLA?E        VIA?E           E?E                  CAMUFLA?E      TEJEMANE?E

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

3º- R o RR

PARTE?ES                ?OSAS       MATO?ALES     ?OMERO        EN?EDADERAS     ?OBLES

I?ESPONSABLE       I?EAL        I?EGULAR          MA?INERO     GUARDA?OPA      MA?UECOS

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

4º- SUBRAYA LA SÍLABA TÓNICA

ES-PA-ÑOL     CA-MIO-NE-RO     CA-ZA-DOR     AL-MEN-DRO     CA-LI-FA      CÓR-DO-BA

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5º- ORDENA LAS PALABRAS EN AGUDAS, GRAVES O ESDRÚJULAS.

QUÍMICA     VEZ     LÁPIZ    LLORAR     PASTEL     CÓMICO      CÁMARA    SOFÁ      BALÓN

TORRE       CAMA    SIL        PASEO        CASCO      ESTUCHE      ÁLBUM      SARTÉN     PEZ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6º- COMPLETA CON LA VOCAL ADECUADA

S?NCHEZ     RAM?REZ     L?PEZ     RODR?GUEZ     DOM?NGUEZ     P?REZ     FERN?NDEZ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

7º- OBSERVA ESTAS PALABRAS AGUDAS Y ASEGÚRATE QUE NO TENGAN FALTAS.

CONSOME              BALANCIN                 COLLAR                      TAPIZ                   JAMON                                

AVIADOR                CHAMPU                     ANIMAL                    CAFE                     MARROQUI

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8º- OBSERVA ESTAS PALABRAS ESDRÚJULAS  O LLANAS Y DÉJALAS SIN FALTAS.

ESTRELLAS      ALBUM     COMICO       TELESCOPIO     SATELITE     BOLIGRAFO     MANO

RESUMEN       MARGEN     GONDOLA    SILLA                 MASTIL        FANTASTICO     DEBIL

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9º- RODEA LOS DIPTONGOS Y SUBRAYA LOS HIATOS.

CIELO      MIÉRCOLES      GENIAL      GALAXIA     PERIÓDICO      ESTIÉRCOL     NÁUFRAGO

MARÍA         PÚA                MÍO             DESPUÉS      PAÍS                 GRÚA              TÍA

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10º- SUBRAYA LAS PALABRA MAL DIVIDIDAS.

CARRO-ZA        CAR-ROZA      CARROZ-A       CA-RROZA         C-ARROZA        CARR-OZA

RE-CHINAR       REC-HINAR     RECHI-NAR     R-ECHINAR        RECH-INAR      RECHIN-AR

CA-LLEJÓN      C-ALLEJÓN      CALLE-JÓN     CAL-LEJÓN         CALLEJÓ-N      CALL-EJÓN

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11º- OBSERVA  ESTAS ORACIONES Y CONSIGUE QUE ESTÉN CORRECTAS.

* MARÍA ESTÁ LEYENDO LOS TEMAS DEL EXAMEN DE LENGUA ESPAÑOLA

* ESTUDIASTE LOS TEMAS QUE VAMOS A REPASAR ANTES DEL EXAMEN ?

* ¡ SE ME OLVIDÓ LA LIBRETA DE MATEMÁTICAS EN LA CLASE.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12º- ALGO FALTA Y QUE NO SUENA.

A?UECAR      CACA?UETE      RE?OGAR      DES?ACER       A?ORA      ?OJEAR      BÚ?O

A?IJADO         A?ORRAR         MIL?OJAS       ?IDRATAR       BA?ÍA        ?OY           A?Í

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

13º-    D , Z o C

PARE?             RE?             PE?               SALI?            MADRI?             JERE?            USTE?      

VO?ES            RE?ES         NUE?ES     VOLUNTA?      VE?ES                    VENI?        SUCIEDA?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

14º-  CC o CT

PERFE?O             DIRE?OR          TRADU?OR          A?OR         CONSTRU?OR        CALEFA?OR

PERFE?IÓN         DIRE?IÓN        TRADU?IÓN       A?IÓN        CONSTRU?IÓN       CALEFA?IÓN

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

15º- OBSERVA Y ACTÚA PORQUE ESTAS ORACIONES ESTÁN MAL EXPRESADAS.

* EN LA CLASE HAY LÁPICES GOMAS ESTUCHES MOCHILAS LIBROS LIBRETAS

DICCIONARIOS ORDENADORES Y MUCHAS COSAS MÁS.

* MARÍA PÉREZ LUIS  ESTOY ESPERANDO QUE EMPIECES A LEER TU REDACCIÓN.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

16º- A VER SI CONSIGUES QUE ESTÉ BIEN EXPRESADA CADA ORACIÓN.

* ESTAMOS HACIENDO EXÁMENES DE LENGUA ESPAÑOLA, LENGUA GALLEGA, MATEMÁTICAS PASAPALABRAS EN LA LIBRETA DE CONOCIMIENTO DEL MEDIO SIN EMBARGO YA NO NOS QUEDA MUCHO TIEMPO PORQUE LAS VACACIONES ESTÁN  PRÓXIMAS.

* LOS LARVAS DE MARIPOSA HAN COMIDO CON MUCHO ENTUSIASMO HAN HECHO SU CAPULLO Y ESPERAMOS QUE PRONTO SALGAN LAS MARIPOSAS ADULTAS  SIN EMBARGO NO  PODREMOS HACER HILOS DE SEDA PORQUE PARA ESO SE NECESITA ALGO MÁS QUE MORERA Y UNA CAJA DE CARTÓN.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17º-FORMA PALABRAS DERIVADAS QUE SE ESCRIBAN CON LA LETRA  " LL".

EMPANADA->                     BOLSO->                 ZAPATO->                     SOMBRA->

CUADERNO->                      PASO->                   TORTA->                        CAMA->

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18º- COLOCA LA LETRA QUE FALTA.

PARAGUA?          URUGUA?        VO?        ESTO?       VIRRE?       DO?      LE?       A?      MU?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19º- ¿ QUÉ FALTA AQUÍ ?

QUERIDA MAMÁ

PRONTO TERMINARÁN LAS CLASES  ME GUSTARÍA QUE  EN  VACACIONES  PASÁRAMOS UNOS DÍAS  DISFRUTANDO DE LA PLAYA O POR LO MENOS QUE ESTEMOS  MÁS TIEMPO JUNTOS HACIENDO COSAS QUE NOS GUSTAN COMO JUGAR AL PARCHIS TOMAR EL SOL EN LA PISCINA  QUE ME CUENTES HISTORIAS DE CUANDO ERAS PEQUEÑA QUE ME HABLES DE LOS ABUELOS Y LAS TRAVESURAS QUE HACÍAS CON TUS AMIGOS

YA SABES QUE TE QUIERO MUCHO  QUE TODO EL TIEMPO ES CORTO DISFRUTANDO CONTIGO ESPERO QUE LAS NOTAS SEAN FANTÁSTICAS PARA QUE ESTEMOS CONTENTOS  Y  NOS OLVIDEMOS POR UNAS SEMANAS DEL COLEGIO Y EL DESPERTADOR

BESOS


20º- ESCRIBE UN TEXTO CONTANDO CÓMO SERÍAN TUS  MEJORES VACACIONES.

                                                         EL VERANO





  



PERROS EDUCADOS

Mira este video. Una vez o dos...

Luego haces un texto sobre él. Cuenta todo lo que se te ocurra. Todo lo que se te ocurra y se pueda contar en una clase. No empieces a escribir de golpe y porrazo. Piensa antes de escribir en todas las posibilidades que te da el video. Con qué asuntos lo puedes relacionar. Escúchate cuando piensas, aunque no te lo creas te puedes escuchar. Las pausas se señalizan en el papel, ya sea por comas, puntos, punto y coma, dos puntos...

En fin.Haz un texto divertido en el que se vea que sabes contar lo que piensas, que sabes comunicarte, que sabes recibir y transmitir información.

Si te resulta más cómodo en castellano, lo redactas en castellano; si te resulta más fácil en gallego, en gallego.Exprésate cómodo, pero cuida la expresión.




jueves, 5 de junio de 2014

REPASAMOS GRAMÁTICA

                                                      AVALIACIÓN DE LINGUA GALEGA
                                                                     GRAMÁTICA

1º- A COMUNICACIÓN É A ? DE IDEAS, OPINIÓNS E SENTIMENTOS.

2º- PODEMOS ? MEDIANTE XESTOS, SINAIS ACÚSTICAS, SINAIS VISUAIS...

3º- OS ? DA COMUNICACIÓN SON : EMISOR, RECEPTOR, MENSAXE, CÓDIGO E CANLE.

4º- O MEDIO DE COMUNICACIÓN MÁIS COMPLETO ENTRE OS SERES HUMANOS  É A ?.

5º- A LINGUAXE PODE SER ORAL OU ?.

6º- A ? É O CONXUNTO DE SONS, PALABRAS E REGRAS QUE COMPARTE UN  GRUPO  DE FALANTES.

7º- AS PALABRAS QUE NOMEAN PERSOAS, ANIMAIS, COUSAS, IDEAS OU SENTIMENTOS CHÁMANSE ?.

8º- ELES PODEN SER COMÚNS OU ? ; INDIVIDUAIS OU ? ; CONCRETOS OU ?.

9º- OS ? SON PALABRAS QUE EXPRESAN CALIDADES OU ESTADOS DOS SUBSTANTIVOS.

10º- O GRAO DUN ADXECTIVO INDICA A ? CON QUE UN SER POSÚE UNHA CALIDADE.

11º- OS TRES  GRAOS DO ADXECTIVO SON : ?, ? E ?.

12º- O GRAO ? PODE SER DE INFERIORIDADE, SUPERIORIDADE OU DE ?.

13º- OS ARTIGOS, DEMOSTRATIVOS, POSESIVOS, NUMERAIS E INDEFINIDOS FUNCIONAN  COMO ?.

14º- O ? PRESENTA AO SUBSTANTIVO E INDICA O XÉNERO E NÚMERO.

15º- OS ? ? SON AS PALABRAS QUE SERVEN PARA NOMEAR OS SERES OU OBXECTOS SEN UTILIZAR SUBSTANTIVOS.

16º- OS ? ? PODEN SER TÓNICOS CANDO PODEN IR SÓS E ? CANDO ACOMPAÑAN A UN VERBO.

17º- AS ? ? PODEN SER DE PRIMEIRA, SEGUNDA OU TERCEIRA ?, E TAMÉN PODEN ESTAR EN SINGULAR OU EN ?.

18º- OS ? SON PALABRAS QUE EXPRESAN ACCIÓNS.

19º- CHÁMASE ? A O CONXUNTO DE TODAS AS SÚAS FORMAS DUN VERBO.

20º- CADA FORMA VERBAL CONSTA DE RAÍZ E ?.

21º- AS FORMAS NON PERSOAIS DUN VERBO SON : ?, ? E ?.

22º- O VERBO TEN TRES MODOS QUE SON :  ?, ? E ?.

23º- OS TEMPOS DO VERBO SON TRES : ?, ? E ?.

24º- ANDABADES É UNHA FORMA VERBAL DO TEMPO ? ? DO MODO ? DO VERBO ? QUE PERTENCE Á ? CONXUGACIÓN.

25º- BATERÁN É A ? PERSOA DE ? DO TEMPO ? DO MODO ? DO VERBO ? QUE PERTENCE Á ? CONXUGACIÓN.

26º- PARTIDES É A ? PERSOA DE ? DO TEMPO ? DO MODO ? DO VERBO ? QUE PERTENCE Á ? CONXUGACIÓN.

27º- OS VERBOS ? SON OS QUE MANTEÑEN A RAÍZ E SIGUEN AS TERMINACIÓNS DO VERBO QUE LLES SERVE DE MODELO, PERO OS QUE NON O FAN ASÍ CHÁMANSE ?.


Agradecementos a os que len o que escribo co esmero necesario para decatarse dos meus paseos por Babia. Xa nos temos encontrado en Babia algunha vez. Hoxe conteivos o conto dos musulmáns que iban xuntos á Meca, pero só un chegou. Repasa na casa cos libros diante.

REPASAMOS GRAMÁTICA


                          EVALUACIÓN DE LENGUA ESPAÑOLA

                                          GRAMÁTICA

Con el libro o sin el libro, intenta completar estas oraciones cambiando las interrogaciones por las palabras adecuadas.


1º- LA COMUNICACIÓN ES EL ? POR EL CUAL RECIBIMOS Y TRANSMITIMOS ?.

2º- EL EMISOR, RECEPTOR, MENSAJE Y EL CÓDIGO SON LOS ? DE LA COMUNICACIÓN.

3º- EL ? ES EL SISTEMA DE COMUNICACIÓN MÁS UTILIZADO POR LOS SERES HUMANOS.

4º- LA ? ES EL CONJUNTO DE SONIDOS, PALABRAS Y REGLAS QUE COMPARTEN UN ? DE PERSONAS.

5º- EN ? SE HABLAN DIFERENTES IDIOMAS COMO : CASTELLANO O ESPAÑOL, CATALÁN, GALLEGO, VASCO.

6º- LOS ? SON LAS PALABRAS QUE NOMBRAN A LAS PERSONAS, ANIMALES, COSAS, IDEAS Y SENTIMIENTOS.

7º- LOS ? EXPRESAN CUALIDADES Y ESTADOS DEL SUSTANTIVO AL QUE SE REFIEREN.

8º- LOS ? Y LOS ? CONCUERDAN EN GÉNERO Y NÚMERO.

9º- EL GRADO ? PUEDE SER DE IGUALDAD, INFERIORIDAD O SUPERIORIDAD.

10º- LOS ? DEL ? SON TRES: POSITIVO, COMPARATIVO Y SUPERLATIVO.

11º- LAS PALABRAS QUE PRECEDEN AL SUSTANTIVO Y LO CONCRETAN SE LLAMAN ?.

12º- EL ? NO TIENE SIGNIFICADO PROPIO Y ADOPTA EL GÉNERO Y NÚMERO DEL SUSTANTIVO AL QUE SE REFIERE.

13º- LOS ? ? SIRVEN PARA NOMBRAR A LOS SERES U OBJETOS SIN UTILIZAR SUSTANTIVOS.

14º- LOS ? TÓNICOS PUEDEN APARECER SOLOS Y LOS ? SIEMPRE ACOMPAÑAN A UN VERBO.

15º- LOS ? SON PALABRAS QUE EXPRESAN ACCIONES.

16º- LA ? ES EL CONJUNTO DE TODAS LAS FORMAS DE UN VERBO.

17º- LAS FORMAS ? TIENEN NÚMERO Y PERSONA.

18º- LAS FORMAS NO PERSONALES DEL VERBO SON : ?, ? Y ?.

19º- EL ? DEL VERBO INDICA LA ACTITUD DEL HABLANTE ANTE LO QUE SE DICE.

20º- CADA CONJUNTO DE FORMAS VERBALES QUE EXPRESAN LA ACCIÓN EN EL MISMO TIEMPO Y PRESENTAN LA ACCIÓN DE LA MISMA MANERA SE LLAMAN ? ?.

21º- LOS ? VERBALES SE CLASIFICAN EN SIMPLES Y ? ; PERFECTOS O ? ; PRESENTES, ? Y FUTUROS.

22º- HABRÍAMOS SALTADO ES LA PRIMERA ? DEL PLURAL DEL ? ? DEL MODO ? DEL VERBO ?.

23º- HAYÁIS COMIDO ES LA ? PERSONA DEL ? DEL ? ? DEL MODO ? DEL VERBO ?.

24º- VIVIRÁN ES LA TERCERA ? DEL ? DEL ? DEL MODO ? DEL VERBO ?.

25º- CUANDO UN VERBO NO MANTIENE LA RAÍZ IGUAL EN TODAS SUS FORMAS SE LLAMA ?.




miércoles, 14 de mayo de 2014

MAR DE VIGO

Vicus é un nome latino que indica poboación.

WIKIPEDIA

Os mares e as rías galegas son importantes dende sempre porque neles encontraban abrigo as naves que comerciaban cos confíns de mundo coñecido, cando os temporais os obrigaban a recollerse nun porto seguro.

Na Idade Media, a época dos mosteiros, castelos, princesas, cabaleiros andantes, buscadores de perigos e aventuras, cando o Imperio Romano se descompuxo pola enerxía dos pobos bárbaros, como suevos e visigodos, a lingua galega é unha lingua puxante, na que se compoñen obras literarias; os troveiros, xograres, reis, músicos, xa non compuñan só en latín, senón nas linguas que nacían por todo o Imperio en plena transformación.

Destes autores galegos, e outros non galegos que compuñan os seus versos no idioma da Gallaecia, quedaron algunhas obras recollidas en volumes que se gardan en Lisboa , Roma, Madrid e Nova Yorke.

Martín Códax foi un destes troveiros que compuxo en galego. Coma moitos galegos que fixeron cousas interesantes ,a súa vida é un misterio. Suponse que era natural de Vigo. A súa obra foi descuberta por casualidade por un tal Pedro Vindel, polo que o manuscrito coas súas poesías chámase PERGAMINO VINDEL, que se garda na Biblioteca Morgan de New York

ONDAS DO MAR DE VIGO

PERGAMEO VINDEL

BIBILIOTECA Y MUSEO MORGAN

J.P.MORGAN

MARTÍN CÓDAX

martes, 13 de mayo de 2014

PAIO GÓMEZ CHARIÑO

Cabaleiro galego medieval, dos que Cervantes lembrou na súa obra maestra. Poeta e guerreiro, mariño destacado na conquista de Sevilla. Almirante maior de Castilla. Da casa de Soutomaior, na provincia de Pontevedra.

   
                             SEPULCRO DE PAIO E A SÚA DONA  EN PONTEVEDRA


                                                        CASTELO DE SOUTOMAIOR




ARTÍCULO SOBRE PAIO

IGLESIA DE SAN FRANCISCO EN PONTEVEDRA