miércoles, 22 de noviembre de 2017

EVALUACIÓN CONTINUA

Queremos llevar a la realidad lo que marca la ley desde hace ya muchos años. La observación sistemática del día a día, del interés en realizar las actividades cotidianas, del asentar unos hábitos adecuados a un entorno escolar, del comprobar una y otra vez que existe un progreso continuado hacia unas metas que cada vez parecen menos lejanas.

Todo lo que hacemos cada día es importante.Cuando salimos triunfadores, cuando fracasamos y lo volvemos a intentar, no solo estamos construyendo nuestra merecida calificación, sino que estamos forjando una forma de ser que se basa en el esfuerzo enfocado hacia el éxito.

Desde el primer momento en que formamos la fila para entrar al aula con orden por los pasillos y escaleras, hasta cuando jugamos en el patio de recreo respetando los derechos e intereses de todos aquellos que lo comparten con nosotros.

Una buena actitud es el primer ingrediente para conseguir aquello que queremos.


EVALUACIÓN EN GALICIA


EXTRAÍDO DE WIKIPEDIA


La evaluación continua en España[editar]

Desde la Ley General de Educación de 1970 (la cuidadosa evaluación del rendimiento escolar ... y la racionalización de mútiples aspectos del proceso educativo, que evitará la subordinación del mismo al éxito en los exámenes3​) se introdujo en España el concepto educativo progresista denominado "evaluación continua".4​ Concepto superviviente a cuatro décadas de reformas y contrarreformas educativas (LOGSE -1990-, LOCE -2002-), sigue estando en vigor en la legislación actual (LOE -2006-)5​ en todos los niveles educativos, con algunos matices:
La evaluación de los procesos de aprendizaje del alumnado será continua y global y tendrá en cuenta su progreso en el conjunto de las áreas (Primaria). La evaluación del proceso de aprendizaje del alumnado de la educación secundaria obligatoria será continua y diferenciada según las distintas materias del currículo. Las decisiones sobre la promoción del alumnado de un curso a otro, dentro de la etapa, serán adoptadas de forma colegiada por el conjunto de profesores del alumno respectivo (ESO). La evaluación del aprendizaje de los alumnos será continua y diferenciada según las distintas materias. El profesor de cada materia decidirá, al término del curso, si el alumno ha superado los objetivos de la misma (Bachillerato).

miércoles, 15 de noviembre de 2017

NARRATIVA TERAPÉUTICA



Jordi Amenós, creador de la “narrativa terapéutica”, subraya en esta ponencia la importancia de cultivar la narración porque “así el niño o la niña va encontrando su identidad a través de las historias”. “Para un niño las historias son verdad. Sin conciencia narrativa, se crearán historias que nos atrapan” y eso es un peligro, nos cuenta Jordi. Defensor de los cuentos y metáforas como “un lenguaje del corazón y del alma” frente a la excesiva racionalización de nuestra cultura, Jordi nos advierte contra la tendencia de limitar nuestra creatividad.




JORDI AMENÓS




CUENTO MEXICANO

ACABANDO O ANO VEN NADAL


VERSIÓN I


NADAL, DECEMBRO
DECEMBRO, NADAL
NACEU UN MENIÑO
NUN FRÍO PORTAL.

NENOS DE TERCEIRO
DE TERCEIRO A
LEVAMOS UN BAILE
PARA DISFRUTAR.

RITMOS DO CARIBE
NÓS VAMOS BAILAR
E FAREMOS FESTA,
FESTA A RACHAR!

TAMÉM APRENDEMOS
A TABLA DO OITO,
SE NON A SABEMOS
APARECE MANOLO.

MANOLO, O LEÓN,
TEN UN DOMADOR
QUE SE CHAMA PEPE
PERO RON NON BEBE.

SABEMOS A TABLA
BAILAMOS MERENGUE
SERVIMOS AS COPAS
CON MOITO DELEITE.

MARÍA E XOSÉ
TAMÉN SE ANIMARON
E BAILAN CO NENO
OS TRES AGARRADOS.

VERSIÓN II


NADAL, DECEMBRO
DECEMBRO, NADAL,
NACEU UN MENIÑO
NUN FRÍO PORTAL.

IMOS FACER FESTA
CON MOITA ALEGRÍA
BAILAMOS A TABLA
CON GRAN MAESTRÍA.

SERVIMOS AS COPAS
AO SON DO MERENGUE
CANTAMOS A TABLA
TODOS ALEGRES.

E TEMOS UN MEDO
MOI GRANDE NO CORPO
SE VEN DE VISITA
O LEÓN MANOLO.

PEPE, O DOMADOR,
ESCOITA A TABLA
SE NOS CONFUNDIMOS
O MANOLO ESPANTA.


E MANOLO RUXE
NON QUERE ESTAR SÓ.
VEN BAILAR A TABLA!
PON MOITA ATENCIÓN!


VERSIÓN III

Inventa ti o que pode pasar no escenario. Imaxina e fai rimas. Conta sílabas, fai versos, completa unha estrofa. Calquera pode inventar un verso, ou dous, se lle apetece. Fai os teus poemas.






miércoles, 8 de noviembre de 2017

FIESTA NAVIDAD

PARA CELEBRAR LA NAVIDAD CON ALEGRÍA VAMOS A BAILAR EN EL PORTAL DE BELÉN LOS CÁLIDOS RITMOS DEL CARIBE, AL COMPÁS DE LA TABLA DEL OCHO...

FONDO CARIBEÑO CON PLAYA Y PALMERAS, SE SIRVEN REFRESCOS TROPICALES, OCHO POR BANDEJA.



HABRÁ:

 UN LEÓN,

UN MAESTRO,

UN DOMADOR

PAREJAS DE BAILE A RITMO DE MERENGUE,

GRUPO DE NIÑOS QUE REPRESENTAN LAS RIMAS DE LA TABLA.



Si traen un pen podrán llevar la canción para aprenderla en casa con su familia. O si descargan Spotify, pueden escuchar LAS TABLAS DIVERTIDAS , todas, incluida la del ocho y no necesitan traer pen.





TABLAS DIVERTIDAS : LA DEL OCHO

LETRA:


1,2,3,4,5,6,7,8

 ¿MAMBO?

¡NOOOO! ¡MERENGUE!

AAAAAAH! (gritos de espectación y susto)

MULTIPLICAR POR OCHO ES COSA BIEN SENCILLA
MULTIPLICAR POR OCHO SE NOS DA DE MARAVILLA
MULTIPLICANDO EL OCHO NO HABRÁ NI UN TROPEZÓN
Y AQUEL QUE SE EQUIVOQUE SE ENFRENTARÁ A UN LEÓN.

NO TE ASUSTES DE ESA CUENTA PORQUE ESO ESTÁ "CHUPAO".
NO TE ASUSTES DE ESA CUENTA NO TE MONTES UN CACAO.


8x1=8 ;   8x2=16 ;   8x3=24 ;  8x4=32 ;  8x5=40 ;

8x6=48 ;  8x7=56 ;  8x8=64 ;  8x9=72 ;  8x10=80.


MULTIPLICANDO EL OCHO NO HABRÁ NI UN TROPEZÓN
Y AQUEL QUE SE EQUIVOQUE SE ENFRENTARÁ A UN LEÓN...   2,3,4,5,6,7,8


LA TABLA MERENGADA, NUMERACIÓN MEZCLADA
LA TABLA MERENGADA VAMOS A MULTIPLICAR
LA TABLA MERENGADA, NUMERACIÓN MEZCLADA
LA TABLA MERENGADA VAMOS A MULTIPLICAR.

8x3= 24
SE COMIERON LOS LEONES DENTRO DEL ANFITEATRO.

8x5= 40
PEPINILLOS CON PIMIENTA

8x2=16
SI OS PREGUNTAN LA LECCIÓN, OH,OH,OH,OH, NO REBUZNÉIS

8x6=48
CÓMO RONCO SI TRASNOCHO

8x8= 10 ¡NO! ¡EQUIVOCACIÓN! ¡EQUIVOCACIÓN!
¡QUE LOS ECHEN AL LEÓN! ¡NOO! (gritos de miedo)
¡EQUIVOCACIÓN!QUE LOS ECHEN AL LEÓN...

8x8=64 ¡BIEN!

MULTIPLICANDO EL OCHO NO HABRÁ NI UN TROPEZÓN
Y AQUEL QUE SE EQUIVOQUE SE ENFRENTARÁ A UN LEÓN.


8x1=8
MI HERMANA COME MUCHO Y YO SE LO REPROCHO.

8x9=72
¡SOY FELIZ! ¡RIAMONOS!
JAJAJAJAJAJÁ, JEJEJEJEJEJÉ, JIJIJIJIJIJÍ,JOJOJOJÓ,JUJUJUJÚ

8x4=32
TERMINEMOS DE UNA VEZ, VENGA YA, LARGUÉMONOS.

8x10=80
¡ESTA CUENTA SE ACABÓ!

NO TE ASUSTES DE ESA CUENTA PORQUE ESO ESTÁ "CHUPAO"
NO TE ASUSTES DE ESA CUENTA NO TE MONTES UN CACAO.

MULTIPLICAR POR OCHO COSA BIEN SENCILLA
MULTIPLICAR POR OCHO SE NOS DA DE MARAVILLA
MULTIPLICANDO EL OCHO NO HABRÁ NI UN TROPEZÓN
Y AQUEL QUE SE EQUIVOQUE SE ENFRENTARÁ A UN LEÓN.


Algunos videos de merengue infantil. Haremos nuestra versión, menos loca, pero se pueden ver  ideas bonitas para el vestuario y la gran variedad de pasos que podemos escoger.

















BAILE PARA TODOS.





Y POR ÚLTIMO....

                                                   

ATUENDO:

NIÑAS:

MALLA NEGRA DE BAILE

Bailarinas



En la cintura falda de volantes de alegres y brillantes colores, semejantes a los que se ven en el vídeo 1, y en la bocamanga volantes pequeños haciendo juego.Medias de color carne y zapatillas negras, bailarinas. Pelo recogido con adornos discretos ( perlas, pinzas con piedras que brillan, etc)

Camareras llevan guantes blancos y mandil blanco.

IMPORTANTE!

 HAY QUE PONERSE DE ACUERDO EN EL NÚMERO DE VOLANTES, EL LARGO DE LA FALDA Y EL TAMAÑO Y NÚMERO DE LOS VOLANTES DE LA BOCAMANGA.TAMBIÉN LA FORMA DEL DELANTAL Y SI HAY GENTE CON GANAS DE SE PUEDEN HACER COFIAS, PERO TAMPOCO HAY QUE PASARSE...EL LARGO TOTAL DE LA FALDA PUEDE SER POR ENCIMA DE LA RODILLA.


NIÑOS

Bailarines

Pantalón largo oscuro y camisa blanca. Pajarita de color y lentejuelas como los volantes de las niñas.

Camareros llevan guantes blancos y paño blanco colgado de la cintura.



Esto es una idea que puede quedar bien. Si se ponen de acuerdo y compran la tela todas juntas pueden salir mejor de precio que comprando cada cual por su cuenta.



También puede haber turistas con cámaras de fotos, viendo el baile y tomando algún refresco/ ( aparente refresco porque no llevaremos nada que moje o se caiga).

Hacen falta 10 camareros para cantar la tabla. Sirven bandejas con ocho copas cada una. Yo prepararé las bandejas y ensayarán en casa los pasos al compás de la tabla.

Las parejas de baile pueden ser hasta seis y otro niño que haga de león, más otro de maestro que " canta la canción" , enseñando la tabla y otro más que puede ser el domador del león. Y resultan los veinticinco niños que hay en la clase. Si hay varios candidatos al mismo papel haremos sorteo, pero lo mejor es organizarse entre todos de acuerdo a las posibilidades e intereses de los niños y niñas con sus familias.






domingo, 5 de noviembre de 2017

NATURAIS TEMA 3

TEMA 3: COIDAMOS O NOSO CORPO
32-33

1º- SE O NOSO CORPO FUNCIONA CORRECTAMENTE DICIMOS QUE GOZAMOS DELA.
B-  -   S-  -  --   =>

2º- ASÍ SE CHAMAN OS SINAIS QUE SENTIMOS CANDO ENFERMAMOS.
S--  --  ---   =>

3º- ELES DEBEN SABELO RAPIDAMENTE SE TE ATOPAS MAL.
P---   P--  --  --  ---   =>

4º- SE TES FEBRE DEBES QUEDAR NA CAMA E BEBER MOITO DELES.
A-  --   Z-  ---   =>

5º- ISO NON DEBES FACELO SE TE RECEITAN UN XAROPE.
P--  ---  ---

6º- ELES PROVOCAN AS ENFERMIDADES CONTAXIOSAS.
V-  ---   B--  --  ----

7º- SON DÚAS ENFERMIDADES CONTAXIOSAS QUE SÓ APARECEN UNHA VEZ NA VIDA.
V-  --  --  --   S-  ---  --  --   =>

8º- A DIABETE E A MIOPÍA SON ESE TIPO DE ENFERMIDADES.
N--   C--  --  ---  ---   =>

9º- SON DÚAS ENFERMIDADES QUE AFECTAN Á RESPIRACIÓN.
B---  ---  --   A-  --   =>

10º- CATRO AVANCES NA MEDICINA QUE SALVAN MOITAS VIDAS.
V-  --  ---   A-  --  ---  --  ---   C-  --  --  -   T---  ----  ---   =>


34-35


1º- É UNHA MEDIDA DE HIXIENE MOI IMPORTANTE.
L-  ---  A-  M---   =>

2º- ESAS SUBSTANCIAS PREVÉN, ALIVIAN OU CURAN AS ENFERMIDADES.
M-  --  --  ---  ---   =>

3º- ELAS PRODUCEN A BRONQUITE E AS ANXINAS.
B--  --  ----

4º- ELES NON SON EFICACES PARA CURAR AS ENFERMIDADES PRODUCIDAS POR VIRUS.
A-  --  ---  --  ---   =>

5º- EL DEBE RECEITAR OS MEDICAMENTOS E DICIR COMO DEBEN TOMARSE.
M-  --  --   =>

6º- EL FOI O PRIMEIRO ANTIBIÓTICO.
P-  --  --  --  --   =>

7º- EL FOI PREMIO NOBEL DE MEDICINA EN 1945.
A --  --  ---   F--  ----

8º- CINCO ENFERMIDADES QUE SE EVITAN COAS VACINAS.
P-  ---  ---  --  --   P-  ---  ---   S-  ---  --  --   T-  --  --   D--  --  ---   =>

9º- ELAS ADOITAN PRODUCIR REACCIÓNS IMPORTANTES.
V-  --  ---   =>

10º- ELES SO DOUS SON MEDICAMENTOS MOI IMPORTANTES.
V-  --  ---   A-  --  ---  --  ---   =>


36-37

1º- CONSISTE EN MANTER A PEL LIMPA E CAMBIAR A ROUPA INTERIOR.
A  --  -  P--  --  --   =>

2º- ASÍ DEBE SER A NOSA DIETA.
E  ---  --  ---  --   =>

3º- ESO DEBES FACER DESPOIS DE CADA COMIDA.
C-  --  ----   O-   D--  ---   =>

4º-ESO DEBEMOS FACER SE NOTAMOS PIOLLOS NA CABEZA.
A  --  ---  N-   C-  --  ---   =>

5º- ELES ENCÓNTRANSE NOS OBXECTOS E PODEN TRANSMITIR ENFERMIDADES.
M-  ---  ----   =>

6º- CANDO LAVAMOS AS MANS DEBEMOS CEPILLAR BEN ALÍ.
N-   I-  --  ----  D--   U  ---   =>

7º- OS OLLOS FATÍGANSE, O CORPO NON SE MOVE E NON TE COMUNICAS COS DEMAIS CANDO ESTÁS CON ELES.
V-  -- -  --  --   T-  --  --  ----   =>

8º- EL SÓ SE RECUPERA DURANTE O SONO.
C-  --  ---   =>

9º- ESO REALIZAS CANDO XOGAS NO PARQUE COS AMIGOS E AMIGAS.
A-  --  --  --  --   F-  --  --   =>

10º- ESE TEMPO DEBES DURMIR POLA NOITE.
D--   H-  ---   =>


38-39

1º-ELAS SON AS LESIÓNS MÁIS FRECUENTES.
C-  -  ---   =>

2º- NESE LUGAR DA CASA HAI QUE TER COIDADO PARA NON ESVARAR NA DUCHA.
B-  --   =>

3º- NESE LUGAR DA CASA HAI QUE TER COIDADO COS APARATOS ELÉCTRICOS, COITELOS,ETC.
C-  --  --   =>

4º- A ELES DEBES RECURRIR CANDO PRECISES ALGÚN OBXECTO QUE ESTÁ FÓRA DO TEU ALCANCE.
P---   =>

5º- O NÚMERO DELES AUMENTA CADA ANO.
A- --  ---  ---   C-  ---  ---   =>

6º- ESO DEBES FACER EN ORDE E SEN EMPUXAR AOS COMPAÑEIROS.
S-  ---  E  B--  ---  A-  E-  --  ---  ---   =>

7º- ESO DEBES FACER SE NO PATIO TE FIXECHES GOLPES OU RABUÑADURAS.
C-  --  --  --  --  A--  P--  --  --  ---   =>

8º- NON DEBES XOGAR CON ELAS.
M-  ---  ---   =>

9º- DEBES POÑELO CANDO CIRCULES EN BICICLETA.
C--  --   =>

10º- DEBES MIRAR SE HAI ALGÚN PERIGO SE SAES CORRENDO DETRÁS DELA.
P-  --  --   =>


40-41

1º- CANDO CORRES OS MÚSCULOS FAN ISO.
C--  ---  --  --   =>

2º- ELAS,B E C, SON DÚAS MOI IMPORTANTES PARA O FUNCIONAMENTO DOS MÚSCULOS.
V-  --  --  ---   =?>

3º- O DEPORTE FAI QUE ELES TRABALLEN.
M--  --  ---   =>

4º- ASÍ SE VOLVEN OS TEUS MÚSCULOS SE PRACTICAS DEPORTE CON REGULARIDADE.
G--  ---   R-  ---  ---  ---   E  --  --  ---   =>

5º- ESE DEPORTE FAI TRABALLAR UN GRAN NÚMERO DE MÚSCULOS.
N-  --  ----   =>

6º- EL É UN DEPORTE DE EQUIPO QUE MELLORA A AXILIDADE E OS REFLEXOS.
B-  ---  ---  --   =>

7º- SE PRACTICAS NATACIÓN DESARROLLAS A CAPACIDADE DELES.
P--  ----   =>

8º- EL LATEXA PARA BOMBEAR SANGUE A TODO O CORPO.
C-  --  ---   =>

9º- ELAS PÓDENSE MEDIR CUN CRONÓMETRO.
P--  --  -----   =>

10º- É O CONXUNTO DE PULSACIÓNS QUE NOTAMOS EN CALQUERA PARTE DO CORPO.
P--  --

viernes, 3 de noviembre de 2017

SOCIAIS TEMA 4

TEMA 4 : A PAISAXE QUE NOS RODEA
50-51

1º-SON OS TRES ELEMENTOS NATURAIS DA PAISAXE.
R.  ..  ..   A.  ..   V.  ..  ..  ....  =>

2º- ELES SON DOUS TIPOS DE PAISAXES.
I.  ..  ....   C..  ..  =>

3º- ELAS CONSTRUIRON OS ELEMENTOS HUMANOS DA PAISAXE.
P..  .. ..  =>

4º- SON DOUS TIPOS DE PAISAXE SEGUNDO O RELEVO.
M..  ..  ..   C...  ..  =>

5º- TRES ELEMENTOS HUMANOS NOS QUE VIVIMOS.
A.  ..  ..   V.  ...   C.  ..  ...  =>

6º- AOS CAMPOS DE CULTIVO TAMÉN SE LLES CHAMA ASÍ.
L..  ...  =>

7º- NESAS NAVES SE ELABORAN OU ALMACENAN PRODUTOS.
I.  ...  ......  =>

8º- CANDO AS PAISAXES CONTEÑEN ELEMENTOS HUMANOS SE LLES CHAMA ASÍ.
H.  ..  ..  ..  ...  =>

9º- É UN DOS ELEMENTOS HUMANOS MÁIS FRECUENTES NA PAISAXE.
V.  ...  ...  =>

10º- NESE TIPO DE PAISAXE VEMOS PRAIAS, BARCOS, HOTEIS,ETC.
C..  ..  =>


52-53

1º- ESA PAISAXE ESTÁ SITUADA NAS ZONAS MÁIS ALTAS DA TERRA.
P..  ..  ..  D.  M..  ..  ..  =>

2º- ELA É UNHA GRANDE ELEVACIÓN DO TERREO.
M..  ..  ..  =>

3º- ELAS XUNTAS FORMAN UNHA CORDILLEIRA.
S.  ...  =>

4º- A LADEIRA DA MONTAÑA TAMÉN SE LLE CHAMA ASÍ.
A  ..  =>

5º- ELES APARECEN NAS PARTES MÁIS BAIXAS DA MONTAÑA OU NOS VALES.
B..  ....  =>

6º- ELA VARÍA NA MONTAÑA DEPENDENDO DA ALTURA.
V.  ..  ..  ....  =>

7º- NESAS PARTES DA MONTAÑA APARECEN PRADOS E ROCHAS.
C.  ...  =>

8º- ELAS SON PEQUENAS E ESTÁN SITUADAS NOS VALES OU NAS LADEIRAS SOLEADAS.
V.  ...   A.  ..  ..  =>

9º- ASÍ SON AS INDUSTRIAS DOS HABITANTES DAS MONTAÑAS.
A.  ..  ..  ....  =>

10º- ELES SON NECESARIOS NAS ESTRADAS QUE LEVAN ÁS VILAS DE MONTAÑA.
T.  ..  ...   P..  ...   V..  ..  ...  =>


54-55

1º- ESA PAISAXE ESTÁ FORMADA POR EXTENSOS TERREOS CHANS, CON OUTEIROS.
D.  C...  ..  =>

2º-ELA É UNHA EXTENSIÓN DE TERREO CHAN.
C...  ..  =>

3º- ELA É UNHA CHAIRA ELEVADA.
M.  ..  ..  =>

4º- ELA É UNHA CHAIRA AFUNDIDA.
D.  ...  ....  =>

5º- ELAS SON MONTAÑAS ILLADAS.
O.  ...  ...  =>

6º- ELES DISCORREN POLAS CHAIRAS E VEÑEN DAS MONTAÑAS.
R.  ..  =>

7º- ELES ESCOLLERON AS CHAIRAS PARA VIVIR DESDE MOI ANTIGO.
S.  ...   H.  ..  ...  =>

8º- ELES FORON CORTADOS NAS CHAIRAS PARA CREAR CAMPOS DE CULTIVO.
B..  ....  =>

9º- ELAS AS TRES SON MÁIS GRANDES QUE NAS MONTAÑAS.
A.  ..  ..   V.  ...   C.  ..  ...  =>

10º- ELAS SE CONSTRÚEN FACILMENTE NOS TERREOS CHANS PARA COMUNICARSE.
E.  ...  ...  A.  ..  ..  ...  ...  A.  ..  ..  ..  =>


56-57

1º-ELA ESTÁ NAS ZONAS PRÓXIMAS AO MAR.
P..  ..  ..   D.   C..  ..   =>

2º- OS ACANTILADOS TAMÉN SE PODEN CHAMAR ASÍ.
C..  ...   =>

3º- A COSTA É ASÍ CANDO AS MONTAÑAS CHEGAN ATA O MAR.
A.  ..   =>

4º- AS PRAIAS ABUNDAN NESA CLASE DE COSTA.
B..  ..   =>

5º- AS TERRAS DA COSTA BAIXA QUE ESTÁN XUNTO AO MAR SON ASÍ.
C...   =>

6º- EL É UNHA PORCIÓN DE TERRA QUE ENTRA NO MAR.
C.  ..   =>

7º- EL É UNHA PORCIÓN DE MAR QUE ENTRA NA TERRA.
G..  ..   =>

8º- EL É UNHA FRANXA DE MAR QUE SEPARA DÚAS TERRAS PRÓXIMAS.
E.  ....  ..   =>

9º- DÚAS ACTIVIDADES NAS QUE TRABALLA A  POBOACIÓN DE COSTA.
P..  ..   A  ...  ...  ..  ..

10º- CATRO ACTIVIDADES NAS QUE TRABALLA A POBOACIÓN DE COSTA.
T.  ...  ..   I.  ...  ....   C.  ...  ...   T.....  ...  ...   =>


58-59

1º- ELA TRANSFORMOU A PAISAXE NATURAL.
A.  ....   H.  ..  ..   =>

2º-MOITAS  DELAS ESTÁN EN PERIGO DE SUPERVIVENNCIA.
E.  ..  ....   V.  ..  ....  E   A  ..  ....   =>

3º- EL SE ESTÁ DEGRADANDO DEBIDO A INTENSA ACTIVIDADE HUMANA.
N.  ..  M.  ...   N.  ..  ...   =>

4º- ELAS SON TRES FORMAS DE CONTAMINAR O MEDIO NATURAL.
C..  ..  ..  ..  ....   D.  ..  ...  ..  ....   S.  ...  ..  ...  ..  ....   =>

5º- ELES SON PROVOCADOS CO FIN DE AMPLIAR AS TERRAS DE PASTO.
I.  ...  ....   =>

6º- ESO LLE PODE PASAR AOS RECURSOS NATURAIS SE OS CONSUMIMOS DEMASIADO.
E.  ..  ...  ..  =>

7º- ELES SON GUINDADOS POLO SER HUMANO AO MEDIO NATURAL.
R.  ..  ..  ....   =>

8º- EN GALICIA TEMOS ESE PARQUE NACIONAL.
I ....  A  ....  ..  ...  D.  G.  ..  ...   =>

9º- EN EXTREMADURA TEÑEN ESE PARQUE NACIONAL.
M..  ...  ...   =>

10º- EN ANDALUCÍA HAI ESES DOUS PARQUES NACIONALES.
D.  ..  ..   S.  ..  N.  ..  ..